Kickoff x2

Medan många av er var på hemgruppen hos KG och Jonte så var jag på kickoff för högskolans kristna grupp. Där träffade jag folk från flera andra kyrkor här i Jönköping. Det var flera som var väldigt nyfikna på adventkyrkan, som hade gått förbi den flera gånger eller bara undrade vad vi var för några.
.
De kom från bland annat pingstkyrkan, missionskyrkan, international church med flera. Vi hade fika, lovsång och en andakt. Det var riktigt trevligt att få se att det finns några fler kristna på skolan. Någon hade också varit på Hultafors och någon annan kände Mats Gille, som jag ju också känner.
.
Jag tyckte att det var en härlig kväll, härligt att se vilka fler troende det finns därute. Att folk faktiskt är intresserade av tro och livsfrågor, och att andra engagerar sig att göra något för Gud också.
.
Efteråt tog vi en tur ut på terrassen. I fjällstugan där vi var så finns det en helt underbar utsikt över nattens Jönköping. Det var också väldigt trevligt.
.
Trevlig kväll helt enkelt. Hoppas ni andra också haft det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0