Slut på veckan

När solen sjunker och lugnet kommer. Då vet man att det är sabbat.
.
Den här fredagskvällen samlades vi på vedtorget för en pannkakskväll. Vi stekte pannkakorna på hög och våffeljärnen var också igång. Genom dörren strömmade det in folk och alla umgicks och hade det trevligt. Många nya ansikten, och många som man kände igen. Många pålägg till pannkakorna inklusive sylt, (för?) vispad grädde, glass, frysta bär, nutella och sen det lite mer spännande marshmallow fluff både naturell och jordgubbssmak.
.
Mitt emellan pannkakorna spelade vi sällskapsspel och umgicks, skrattade och hade det bra tillsammans.
.
Jag var väldigt glad för att få en härlig kväll med många vänner, gamla och nya. Härlig start på sabbaten tycker jag. Nu ska jag sova, imorn är det Christian Karlsson som talari Jönköpings Adventkyrka, en ung kille som blir färdigutbildad pastor till våren, en kompis till mig, så det är spännande och kul att han kommer till vår kyrka och talar! Han ska tala om meningen med livet, så kom gärna och titta förbi!
.
Bibelstudie kl 10
Gudstjänst kl 11:30
Gemensam, gratis lunch efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0