Bön för mig

Visst är det väl härligt att våren börjar komma fram? Lite varmare för var dag som går, (förutom bakslaget från gårdagen med STORM och snö). Jaja, det är borta nu, vi går vidare.
.
Denna vecka är det ungdomens bönevecka. Det kan vara tid till att tänka lite extra kring ämnet bön.
Vad betyder det för mig?
Är jag nöjd med mitt böneliv?
Vad finns det för olika sätt att be?
Vilket sätt passar mig?
Ensam? i Grupp?
Tala högt, eller tänka?
Sjunga?
.
Det finns tusen olika sätt att be, Gud hör oss bara vi ber från hjärtat, när vi är ärliga. För mig är bön det viktigaste med att vara kristen. Men det betyder inte att bön är lätt, eller att jag har ett bra böneliv. Bön är ett väldigt svårt ämne tycker jag, för det är så personligt, det som passar för en passar inte för alla. Jag är inte helt nöjd med mitt böneliv, men jag jobbar på det, jag lär mig vad som fungerar, hur jag kan tala sanning med Gud och undvika att ljuga vare sig för mig själv eller för honom. Jag tycker om att be, men sättet varierar, ena veckan på ena sättet, andra dagen på ett annat.
.
Men bön är verkligen viktigt. Om vi inte talar med Gud, vad har vi då för tro? Om vi inte tar kontakt med honom, vad tjänar då allting annat till? Ibland känns det som att man bara gör saker och det inte har någon mening, men när vi tar Gud med oss hela dagen genom bön och kommunikation så känner jag att varje stund blir värdefull. Vad betyder bön för dig? Hur fungerar ditt böneliv? Hur skulle det kunna bli bättre? Vad kan du ta för steg att nå dit? Vad kan du göra idag? Just nu?
.
Ungdomens bönevecka - vad betyder bön för dig?
Ta fem minuter att fundera på det.
eller mer :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Be ständigt/oavbrutet. 1 Tess 5:17 Vad innebär det? Att ständigt ha kontakt med Gud. Som när man umgås med en vän. Man måste inte prata hela tiden, men man komuniserar ändå. :)

2012-03-21 @ 08:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0