Morgonjubel

"Mätta oss med din nåd när morgonen gryr, så att vi får jubla och vara glada i alla våra dagar.
Ps 90:14
.
"Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga, han säger: " I HERREN har jag min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på.""
Ps 91:1
.
"Kom, låt oss höja glädjerop till HERREN, jubel till vår frälsnings klippa. Låt oss träda fram inför hans ansikte med tacksägelse, höja jubel till honom med lovsång! Ty HERREN är en stor Gud, en stor konung över alla gudar. Han har jordens djup i sin hand, och bergens höjder är hans. Hans är havet, ty han har gjort det, och det torra har hans händer format. Kom, låt oss falla ner och tillbe, låt oss böja knä för HERREN, vår skapare. Ty han är vår GUd och vi är folket i hans hjord, fåren som står under hans vård."
Ps 95:1-7
.
"En tacksägelsepsalm. Höj jubel till HERREN, alla länder! Tjäna HERREN med glädje, kom inför hans ansikte med jubelrop! Besinna att HERREN är Gud. Han har gjort oss och inte vi själva. Vi är hans folk och får i hans hjord. Gå in i hans portar med tacksägelse, i hans gårdar med lov. Tacka honom, lova hans namn! Ty HERREN är god, hans nåd varar i evighet, hans trofasthet från släkte till släkte."
Ps 100

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0